sobota, 11 stycznia 2014

Owsianka. Jak polubić? Dlaczego warto ją jeść? Moje sposoby.




Na temat owsianki powstało już tysiące wpisów, ale ja też chciałam w tym temacie dorzucić swoje trzy grosze. Są rzesze fanów i fanek tego posiłku, ale jest też mnóstwo osób, którym kojarzy się on z mdłą breją bez smaku. Ja jeszcze kilka miesięcy temu należałam do tej drugiej grupy i owsianka  była czymś czego nie tykałam. Zdecydowałam się poprawić swoją dietę i szukałam sposobu na zdrowe i pożywne śniadanie, pomyślałam więc o owsiance. Doszłam do wniosku, że jeśli tyle osób raczy się nią o poranku to nie może być taka zła. Postanowiłam ją oswoić ;). Jak to zrobiłam?

Przygotowałam płatki owsiane według przepisu na opakowaniu, do tego dodałam starte jabłko, mnóstwo cynamonu i co? Okazało się, że jest pyszna ♥ . Zamiast jabłek dodaję czasami startą gruszkę lub rozgniecionego banana. Świetnie smakuje także z winogronami, malinami, borówkami czy truskawkami. Tak naprawdę możecie dodać wszystkie owoce, starte lub pokrojone na kawałki. Prócz owoców świeżych lub suszonych owsiankę można wzbogacić orzechami, pestkami np. dyni, słonecznika, siemieniem lnianym, bakaliami, wiórkami owocowymi. Można dodać także łyżeczkę ulubionego dżemu, masła orzechowego, szczyptę kakao, kardamonu czy mielonych goździków. Świetnie smakuje także z tartym imbirem i skórką pomarańczy. Możliwości są nieograniczone, wszystko zależy od Waszej kulinarnej fantazji :)

Dlaczego poza walorami smakowymi decyduję się na owsiankę z jabłkiem i cynamonem?

Płatki owsiane:

-są bogate w witaminy z grupy B, zawierają błonnik, żelazo, magnez, selen, mangan
-poprawiają pamięć i koncentrację
-niwelują objawy zmęczenia i rozdrażnienia
-zapobiegają powstawaniu anemii
-stabilizują poziom cukru we krwi
-chronią przed otyłością i miażdżycą
-zawarte przeciwutleniacze opóźniają procesy starzenia
-mają dobry wpływ na kondycję włosów, skóry i paznokci
-świetnie działają na układ trawienny
-przyspieszają przemianę materii
-wspomagają odchudzanie
-obniżają poziom cholesterolu
-pomagają pozbyć się takich dolegliwości jak wzdęcia, zaparcia czy zgaga





Jabłka:

 -zawierają witaminę C, PP, witaminy z grupy B, pektynę, magnez, potas, krzem, wapń i żelazo
-likwidują wolne rodniki
-wzmacniają układ odpornościowy
-likwidują zaparcia
-mają dobroczynny wpływ na mięśnie
-wzmacniają pracę wątroby i układu nerwowego
-usprawniają funkcjonowania serca i nerek
-zmniejszają wchłanianie cholesterolu
-chronią przed miażdżycą i zawałem
-odkwaszają organizm
-ułatwiają przyswajanie wapnia tym samym wzmacniając zęby, włosy i paznokcie





Cynamon:

-zawiera błonnik, żelazo, wapń i mangan
-posiada działanie antybakteryjne
-poprawia procesy trawienne
-oczyszcza organizm
-zapobiega chorobom serca i krążenia
-ma właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne
-pomocny przy leczeniu niestrawności i zespołu jelita grubego
-obniża poziom cholesterolu
-poprawia krążenie
-wspomaga odchudzanie
-pomaga w walce z przeziębieniem
-może łagodzić bóle menstruacyjne
-poprawia pamięć wzrokową, zapamiętywanie i koncentracje
 -podnosi libido ;)





Jak widzicie właściwości płatków owsianych, cynamonu i jabłek są niezwykle dobroczynne dla naszego organizmu. Takie śniadanie jest sycące, pyszne i niesamowicie zdrowe. Jeśli jeszcze nie próbowałyście serdecznie polecam. Gwarantuje Wam, że jeśli będziecie jadły takie śniadanko codziennie, a przy tym ograniczycie przetworzoną, niezdrową żywność poczujecie się o niebo lepiej.

12 komentarzy:

  1. Cały czas staram się przyzwyczaić do owsianki i przygotowuję ją w jak najbardziej przyjaznej dla mnie formie :) Smak ratuje jabłko, cynamon czy rodzynki, tak jak pisałaś można tworzyć różne wariacje, żeby nadać jej smak...wiem jednak, że wszystko jest możliwe i na pewno moje kubki smakowe przyzwyczają się do smaku owsianki jak przyzwyczaiły się do siemienia lnianego, który nie ma smaku to owsianka jest słabym przeciwnikiem :)

    Pozdrawiam
    Magiczne Słowa
    http://magiczneslowaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można się przyzwyczaić, a z czasem nawet polubić ;) Baw się kompozycjami smakowymi aż znajdziesz swoją ulubioną :)

      Usuń
  2. Mniam! Raz zjadłam i się zakochałam! :) Uwielbiam owsiankę. Zawsze dodaję trochę miodu, ziarna słonecznika oraz żurawinę! Pychota! :) Buziaki, Karolina :* www.thesisterzone.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żurawina - samo zdrowie, super :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  3. cholera, przekonałaś mnie!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto próbować dla zdrowia przede wszystkim :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię owsiankę, ale połączenia ze świeżymi owocami nigdy bym nie tknęła, zupełnie mi ono nie pasuje. Najbardziej lubię dodawać wszelkie orzechy, pestki i suszone owoce :)
    Zgadzam się, że zmiana sposobu odżywiania bardzo wiele zmienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że znalazłaś swoją ulubioną wersję :) Ja na początku też miałam obiekcje czy surowe jabłko z ciepłym mlekiem będzie dobrze smakować, ale teraz już uwielbiam ten smak :)

      Usuń
  5. ja już dawno nie jadłam owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do ponownego spróbowania i może pobawienia się wariantami smakowymi, a nóż odkryjesz ją na nowo w jeszcze lepszej odsłonie :)

      Usuń
  6. Świetny post. Ja też do owsianki musiałam się przekonać. Zaczynałam od takich gotowców typu 'NesVita' z toną cukru ;) a potem dopiero przekonałam się do własnej roboty :)
    Tylko nie mogę się uporać z przypalaniem garnków, haha :D

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za odwiedziny. Bardzo mi miło, że dzielicie się ze mną swoimi spostrzeżeniami. Każdy komentarz sprawia mi ogromną radość :)